Harley uit USA.kosten keuring.

  • Frank Tuin

    He hallo heren en of dames. Ik heb een harley uit de USA die bij me komt wonen.

    Kunnen jullie mij vertellen wat normale prijzen zijn?

    Want de RDW zegt de ene keer 125 euro en de andere keer tussen de 600 en de 700 euro.

    Het is een standaard dyna fxds conf. uit 2000.

    Hij is helemaal standaard, overal heb ik al een E keurmerk op gemonteerd en extra reflectoren.

    Alvast bedankt vriendelijke gr Frank Tuin.

  • Jos

    Bouwjaar na 1998 moet in Lelystad gekeurd worden en dat kost idd rond de €600,- zie de RDW site.

    Gr. Jos

  • Iron

    Hoi Frank,

    Wat geinig om jou hier tegen te komen. Het is je gelukt je hebt een H-D, kom binnenkort ff kijken man.

    Gefeliciteerd met je Dyna.

    Greetz Ron

  • Iron

    Hoi Frank,

    Toeval; bestaat niet maar nu toch wel, zie de vraag in het forum “Jiffy schakelaar voor RDW keuring”.

    Op het forum waar naar verwezen wordt staat het volgende:

    Vraag: En is er al iemand geweest die ook een Jiffy schakelaar op de standaard moest monteren, wat nu weer verplicht is. De schakelaar is niet te koop, en

    zit ook niet op een gloednieuwe Harly

    Antwoord: Ja dat is sinds september 2009 een vaste eis geworden. Maar ze nemen ook genoegen met een gemonteerde veer dat zodra je de motor

    rechtop zet de jiffy terug springt. En dat is vrij eenvoudig zelf te maken of goedkoop door een motor zaak te maken.

    De originele manier is behoorlijk lastig te maken daar je daar diverse schakelaars een stuk nieuwe bedrading etc voor nodig hebt. Want het moet

    ook op de boordcomputer worden aangesloten. Dus ik heb maar gekozen voor de veer oplossing.

    Je kan altijd even navragen bij de RDW of het inderdaad geaccepteerd wordt.

    Greetz Ron:)-D

  • henk

    heb je een importmotor vanaf 2008 ???

    gewoon de originele jiffy schakelaar monteren

    geen gekloot met veren

    5 minuten werk

    originele jiffyschakelaar nodig ???

    k562381@yahoo.com

  • ed

    Op de Harley startpagina las ik je berichtje.

    Ik heb al eens de nodige moeite moeten doen (3x naar lelystad) met mijn harley fatboy om de jiffy juist geschakeld te krijgen.

    Nu begrijp ik van je dat het vrij eenvoudig moet zijn om met een origineel schakelaartje dit voor elkaar te krijgen.

    Ik ben weer bezig om een andere fatboy uit usa naar nederland te halen.

    Zou je me kunnen uitleggen, ik ben geen techneut, hoe ik het zo moeten doen met die schakelaar?

  • gmc rp

    schakelaar in serie zetten met de draad van je killswitch op je stuur. nadeel is dan dat je motor ook niet loopt in neutraal als je standaard uit staat. wel goed voor de rdw.

    suc6

  • ed

    Bedankt voor je reactie, kun je me ook nog aangeven wat voor schakelaar je ervoor gebruikt? type, soort, merk enz. enz

  • gmc rp

    merk weet in niet, zoiets

    http://www.clasohlson.com/uk/Micro-Switch/Pr364767000