vacuum benzinetank

  • monkey

    vreemd… laatste paar keer rijden gaat het de hele tijd goed, maar (en telkens op het eind van de rit) op een gegeben moment slaat m'n motor af. Eerst niet in de gaten wat het was, dus na afslaan kon ik hem na een klein minuutje wel weer aantrappen, waarna hij na een paar kilometer weer afsloeg. Nu ben ik er achter dat hij bij het af en toe even losdraaien van de linker tankdop hij netjes doortuft. Nu weet ik dat bij dit soort vaccum problemen het ontluchtingsgaatje van de dop misschien dicht zit, maar wat ik niet snap, is dat dit het overgrote deel van de dag niet gebeurt, en dan ineens wel. Ook vandaag aan het einde van de rit weer… Wie weet waarom hij dit doet? of is het om me te pesten, omdat we bijna thuis zijn, en m'n shoveltje nog lang geen zin heeft om weer in de schuur gestald te worden?

    '73 1200 shovel met keihin carb.

    Thanx, Monkey

  • PeetsHD

    Als het gaatje dicht zit trekt hij inderdaad vacium en kom je branstof te kort .

    Als je je eigen afvraagd waarom wel en dan niet kunnen dat verschilende redenen hebben .

    volle tank reageert hij anders dan halfvol , de warmte van je motor blok doet je tank opwarmen waardoor de benzine druk toeneemt en dan heb je ook geen last van vacium .

    Net zo goed als benzine gaat klotsen krijg je ook een overdruk in je tank .

    Al deze vactoren kunnen er mee te maken hebben dat hij het op verschilende tijden wel of niet doet .

    1 ding blijft zeker vacium in je tank is niet goed en dat moet je verhelpen .

    groeten peet

  • monkey

    Oke Peet, bedankt… Zal eerst een set andere doppen proberen..

  • Bobber

    Heje nie toevallig een plasje in je tankie gedaan jongen?? Op een of ander leuk feessie!

  • Bobber

    Oh eh monkey, asje nieuwe doppe koopt, koop dan GEEN Taiwan shit want ook ik heb het probleem gehad met Tw shit. Taiwan spul is en blijft SHIT!!!!!!

    Groetjes; Bobber en Bobberlientje

  • Saks

    kun je niet gewoon eerst een paar gaatjes in de bunnenkant van je doppen boren?

  • Saks

    wat kan er nou mis gaan met doppen uit Taiwan?

    Waar denk je dat HD zelf al die op en aanschroef troep vandaan haalt?

  • John

    nee,doet ie alleen tegen broekspijpen van een ander……

  • Lemmy

    Ik snap het niet, normaal ziet hij overal een gat in en nu is het gat verstopt?

    Er zal wel weer een buttplug uitgehaald moeten worden.

  • Bugeater

    ;-)